Boganmeldelse - Drengen der krøb i vask

Dette er et anmeldereksemplar fra forlaget Fahrenheit, men alle meninger er selvfølgelig mine egne!

---

Det var sådan en aften, at der skete noget mærkeligt. Han havde spillet fodbold hele eftermiddagen og var blevet utroligt beskidt. Og han havde været i bad igen.
Men da han kom ud af badet og skulle tørre sig, var der noget, der ikke var, som det plejede.
(Citat s. 8)

---

"Drengen der krøb i vask" er en sød, lille børnebog i sort/hvid om en helt almindelig dreng. Eller, det er han så ikke alligevel, for når han går i bad, kryber han en lille smule hver gang. Drengen beslutter derfor, at han ikke længere vil gå i bad, og han bliver mere og mere beskidt. Ingen gider at lege med sådan en beskidt dreng, og snart er drengen helt alene. Men pludselig begynder det at regne...

---

Jeg elsker at få tilsendt børnebøger, for det sker yderst sjældent. Men sommetider sker det alligevel, og så jubler jeg lidt indeni. Især når de er så gode og fine som denne her. Bogen i sig selv, er super flot og holdt helt i sort/hvid. Det synes jeg er så fint og tegningerne i bogen, er også rigtigt flotte. Historien var jeg helt vild med. Hvem gider at blive mindre i bad egentlig? Jeg ville også stoppe med at gå i bad, hvis det skete i virkeligheden. Idéen er så god, og jeg er sikker på at mange børn, vil finde den interessant. Slutningen er helt vildt sød, og jeg elskede den! Mit helhedsindtryk af denne bog, er sindssygt godt. Det er normalt ikke den slags bøger jeg læser allermest, men ih, hvor var den sød og fin.

Læs denne bog for dig selv, eller sammen med dine børn. Jeg er sikker på at I alle vil elske den. Jeg er i hvert fald fan! Illustrationerne er forresten lavet af Leo Scherfig, og jeg synes virkelig de er flotte! Godt arbejde! Både historien og tegningerne er skønne!