tirsdag den 1. august 2017

Boganmeldelse - Hvad vil du være, når du bliver stor?



Af: Christina Busk Marner og Marie J. Engelsvold
Forlag: Forlaget Fahrenheit
Original sprog: Dansk

REKLAME:
Dette er et anmeldereksemplar fra forlaget Fahrenheit, men alle meninger er selvfølgelig mine egne!

---

Han er nemlig helt rundtosset.
Han ved slet ikke, hvad han vil være, når han bliver stor!
Så hver gang nogen spørger ham, svarer han noget nyt.

(Citat fra bogen)

---

"Hvad vil du være, når du bliver stor?" handler om Leo. Leo vokser og vokser og bliver ofte stillet spørgsmålet: "Hvad vil du være, når du bliver stor?" Problemet er bare, at Leo slet, slet ikke ved det. Han finder hele tiden på noget nyt, og kan overhovedet ikke bestemme sig. Men så en aften, har han en vigtig samtale med månen, og der finder han sit svar.

---

Jeg var faktisk lige ved at græde, da jeg læste denne her søde børnebog. Den er både sjov og rigtig fin på samme tid, og jeg synes den er virkelig vigtig. For er det vigtigste egentlig ikke bare at være sig selv? Jeg synes budskabet er så fint og smukt, og tegninger er også virkelig flotte! Det er sjældent jeg anmelder børnebøger, men denne synes jeg virkelig er god. Den er så fin og skrøbelig, men samtidig sjov så børnene også kan hygge sig, når de læser i den, eller får læst den højt, og så er det jo vigtigt med de fine illustrationer, så det ikke bliver for kedeligt.

En børnebog med et vigtigt budskab, som jeg virkelig kan anbefale til højtlæsningen inden sengetid.
Jeg er i hvert fald fan og jeg er også lidt rørt.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar