Boganmeldelse - Alt for tæt på

Original sprog: Engelsk "Never Too Far"

Dette er et anmeldereksemplar fra forlaget Turbine, men alle meninger er selvfølgelig mine egne.

---

"Jeg er gravid." Ordene fløj ud, før det gik op for mig, hvad det var, jeg gjorde. Jeg holdt mig skrækslagen for munden, og Rush spærrede øjnene op. Så vendte jeg omkring og løb.
(Citat s. 132)

---

"Alt for tæt på" er anden del i serien "Rosemary Beach". Jeg har før anmeldt den første del af serien, som du kan læse HER. Efter Rush har afsløret sin store hemmelighed for Blaire, tager hun væk fra Rosemary Beach. Hun kan ikke holde ud at være der, og hun vil ikke have noget med Rush eller hans familie at gøre. Hun er ved at affinde sig med situationen, selvom det er svært, men så sker der noget som hun ikke havde set komme, og hun er nødt til at tage tilbage til Rosemary Beach og den fyr, som hun havde lovet sig selv hun aldrig ville stole på igen.

---

Det tog mig noget tid at komme igennem denne her bog, og det er mærkeligt, for den er ret let at læse. Jeg tror måske bare ikke helt jeg havde hjertet med i den, fordi den første bog irriterede mig ret meget. Denne bog gjorde det lidt bedre, for handlingen var bedre og lidt mere spændende, men der er stadig nogle ting som irriterede mig helt vildt. Rush er stadig en klam fyr, og jeg kan simpelthen ikke holde af ham. Han minder mig om en kæreste jeg engang havde, som var klistrende, alt for kærlig og bare skide irriterende. Samtidig så tror han at han ejer Blaire, og det gør mig stiktosset. Blaire er til gengæld mega naiv, og reagerer gang på gang på måder som jeg slet ikke forstår. Og jeg kan faktisk slet ikke forstå hvad hun ser i Rush. Nej, det virker bare ikke for mig og det er bare så ærgerligt, for historien i sig selv er ret spændende. Jeg ved ikke om det er meningen at man skal hade hovedpersonerne, men jeg synes bare det gør mig frustreret som læser, og jeg tror det var derfor det tog mig flere uger at komme igennem bogen.

Det er dog en fremragende kærlighedshistorie og den har også nogle gode ting med. Den er dog ikke skrevet fantastisk, og der er en masse ting som jeg har svært ved at forstå. Samtidig føler jeg ikke at man bliver klogere på de personer som er med i historien, og jeg føler slet ikke at man lærer dem at kende. Men selvom der var mange ting som irriterede mig, må jeg indrømme at jeg sagtens kan forstå, hvorfor man læser den slags bøger, for jeg elsker dem normalt ret meget. De er lette at læse, konflikterne er små nok til de kan løses, og de er fyldt med kærlighed og sex. Så hvis du kan lide en kærlighedshistorie med masser af sex, så er Rosemary Beach-serien lige noget for dig.