onsdag den 12. april 2017

TBR Tag #1



Jeg er blevet tagget af Frk. Litteratur, til at lave dette TBR tag. TBR betyder "to be read" og bliver ofte brugt i bogbloggermiljøet, eller bare af folk som elsker bøger. Jeg tagger Mia fra Readers Wall, Rikke fra Flyv med mig og Amalie fra Adventures af a booknerd og håber at I vil være med.

Hvordan holder du styr på din TBR?
- Det gør jeg faktisk ikke rigtigt. Her hjemme har vi 3 bogreoler, og der er overhovedet ikke styr på bøgerne for tiden. Der kommer hele tiden nye til, og det er svært at finde plads. Jeg har dog et par hylder til de bøger jeg skal anmelde, så jeg ikke glemmer dem, men ellers er der absolut ingen orden i min TBR.

Består din TBR primært af fysiske eller digitale bøger?
- Primært fysiske bøger, men jeg har dog også et par digitale bøger som jeg gerne vil have læst. Jeg er dog meget bedre til fysiske bøger!

Hvilken bog har været på din TBR i længst tid?
- Jeg har virkelig længe gerne ville læse "Fornuft og følelse" af Jane Austen, men det er som om jeg bare aldrig rigtigt er i humør til den. Jeg har ellers en super smuk udgave af den, som jeg virkelig elsker.

Hvilken bog er den nyeste tilføjelse på din TBR?
- Det må være "Et stykke af månen" af Camilla Wandahl, som jeg virkelig glæder mig til at læse!

Har du en bog på din TBR som er der udelukkende på grund af omslaget?
- Igen må jeg nok nævne "Fornuft og følelse" af Jane Austen, da jeg virkelig kun valgte den, fordi den er så yndig at kigge på. Jeg har dog læst "Stolthed og fordom", så mon ikke jeg en dag tager mig sammen og får den læst?

Har du en bog på din TBR som du nok aldrig får læst?
- "Eddikepigen" af Anne Tyler, får jeg nok aldrig læst. Det må jeg nok indse snart. Den har stået på min reol i evigheder, og den siger mig bare ikke rigtigt noget. Nej, jeg får den nok aldrig læst.

Hvilken kommende udgivelse på din TBR ser du frem til at læse?
- "Ravnenes hvisken 2" af Malene Sølvsten og "Spektrum 3" af Nanna Foss, er de bøger jeg ser allermest frem til at læse når de bliver udgivet. Jeg glæder mig simpelthen så meget!!!

Hvilken bog på din TBR har alle, bortset fra dig selv, læst?
- Det virker som om der er ret mange som har læst "Nattens sanger" af Christina Bonde, men jeg er bare ikke rigtigt blevet fanget af den endnu. Jeg er dog begyndt, og det er da en fin start.

Hvilken bog på din TBR anbefaler alle til dig?
- "Frøken Peregrines hjem for sælsomme børn" af Ransom Riggs har jeg fået anbefalet for nyligt, og det virker også som om at alle er virkelig glade for den. Jeg skal bare lige tage mig sammen til at læse den!

Hvilken bog ser du mest frem til at læse fra din TBR?
- "Et stykke af månen" af Camilla Wandahl. Jeg har lige læst "Hjerte i vente" af samme forfatter, og den elskede jeg virkelig, så jeg har tårnhøje forventninger til "Et stykke af månen"!

Hvor mange bøger er der på din TBR-hylde på Goodreads?
- 120 bøger åbenbart. Det er en del jo, men jeg bruger den ærligt talt ikke rigtigt. Jeg har ikke rigtigt et system!

Hvor mange bøger er der på din fysiske og/eller digitale reol?
- Der er vidst omkring 12 bøger på min iBooks reol. Jeg har ingen anelse om hvor mange bøger jeg har på mine bogreoler. Ingen anelse. Men virkelig, virkelig mange!

2 kommentarer:

  1. Fine svar - og tak for tagget :D

    SvarSlet
  2. Hvor er det rart, at der er andre end mig, som ikke mestrer TBR-lister! ahaha.

    SvarSlet