mandag den 17. april 2017

Boganmeldelse - Grise i krise


Af: Line Leonhardt
Illustreret af: Palle Schmidt
Forlag: Fahrenheit
Original sprog: Dansk

Dette er et anmeldereksemplar fra forfatteren, men alle meninger er selvfølgelig mine egne!

---

"Hvad nytter personalegoder, hvis vi alligevel skal slagtes?" tordnede Ole fra talerstolen. "Jeg vil ikke slagtes!" (Citat s. 25)

---

"Grise i krise" er en børnebog som handler om Big Joe og hans grise. I Hørmestrup boede Big Joe nemlig, og han levede af at slagte grise. Men en dag styrtede hans stal sammen og dræbte alle grisene. Hvordan skulle han dog få råd til at lave Big Joe's Dance Studio, som var hans store drøm? 
Big Joe var en klog mand, så han besluttede sig for at bestille nye grise, og for at give grisene bedre forhold, så han ikke begik samme fejltagelse. Men da grisen Ole ikke ville fortælle hvad hans ønske var, gik det helt galt...

---

Jeg læser virkelig sjældent børnebøger. Faktisk er dette den første børnebog jeg har læst siden jeg var lille, og det var både en fin og lidt mærkelig oplevelse. Hvis man ser den med voksenbriller på, så er det en ret god historie, med nogle rigtigt fine budskaber, og illustrationerne er virkelig flotte. Jeg var underholdt da jeg læste bogen, og det tror jeg også børn vil være, men det ved jeg ikke så meget om. Jeg er måske lidt den forkerte til at anmelde den slags bøger, men om ikke andet så synes jeg den var rigtigt fin at læse, og jeg har faktisk tænkt meget på dens budskaber de sidste par dage. Den giver nemlig rigtigt god mening, og budskaber er rigtigt vigtige. Jeg tror måske en veganer eller en rigtig dyreelsker ville få mere ud af bogen end jeg gjorde, men jeg kan godt se hvor forfatteren vil hen med den, og det er positivt. 

Fordi det er en børnebog er den meget svær for mig at anmelde, men den fortjener alligevel lidt stjerner, da den var rigtig fin og sjov at læse, og jeg fik tænkt over nogle ting. Men den kommer altså desværre ikke helt op i toppen på min liste. 








Ingen kommentarer:

Send en kommentar