Boganmeldelse - Ostekartellet

Af: Mary Uhrenholt
Forlag: Egolibris
Sidetal: 253

Dette er et anmeldereksemplar fra forlaget Egolibris, men alle meninger er selvfølgelig mine egne!

---

- Han løftede mig op fra sengen, som var jeg en lille nullermand, der ikke engang vejede et halvt gram. Han tog masken af mig, og gud ske tak og lov for det, for den var lige en smule for stram. Så gik vi videre ud af rummet og ind i sådan et stort spanking-rum, hvor flere af gæsterne var spændt fast og fik smæk med piske og læderremme og fik sat klemmer i brysterne. Fuldstændigt i E.L. James stil. (Citat s. 219)

---

Jessie (som er veninden i den første bog, "Dåsemakrellen") er ikke bange for noget. Og hun er slet ikke bange for sex. Hun har faktisk nærmest haft sex med alle og på alle tænkelige måder. Hun bliver heller ikke let forelsket. Jessie ved godt at hun er lækker, og da hun møder den ældre mand, Kaspar, vender det op og ned på hendes liv. Hun bliver nemlig forelsket. Det er bare sådan, at Kaspar er gift og selvom han snakker om at gå fra sin kone, ændrer han mening og vil blive hos hende. Det bryder Jessie sig ikke om, og hun vil gøre hvad hun kan, for at få ham til at skifte mening, så hun kan få ham for sig selv. Det bliver dog slet ikke som Jessie havde regnet med, og pludselig står hun i en underlig situation, da Kaspars kone inviterer Jessie på besøg.

---

"Ostekartellet" er mindst ligeså sjov som "Dåsemakrellen", selvom Jessie ikke er klodset og pinlig ligesom Julie, men derimod er hun mester i at fake at hun har styr på sit liv. Det har hun dog ikke altid. Hun kaster sig ud i de mest sindssyge situationer, og er ikke bange for hverken sex, alkohol, fester eller stoffer. Jeg kan overhovedet ikke se mig selv i Jessie, og det tror jeg ikke der er mange som kan, men hun er simpelthen så spændende at følge. Det er fedt at hun ikke er bange for noget, og bare kaster sig ud i livet, uden rigtigt at se sig tilbage. Og selvom der er meget sex i bogen, er det ikke beskrevet ned til mindste detalje, på en eller anden klam måde. Nej, det virker faktisk meget naturligt, selvom det er ret mærkeligt. Jessie er simpelthen fantastisk at læse om, og jeg læste bogen over et par timer, fordi jeg simpelthen bare måtte læse videre.

Jeg synes virkelig at Mary Uhrenholt har skrevet nogle fantastiske bøger, som jeg nød at læse og som jeg ikke kan få nok af. Der er lidt Bridget Jones over dem, uden rigtigt at være det, og det er helt fint med mig, for jeg kan heller ikke få nok af Bridget Jones. Historierne om Julie og Jessie bør alle læse, for de er virkelig gode, sjove og lidt pinlige, og man kan ikke lade være med at fnise undervejs. Læs dem!