Boganmeldelse - Dåsemakrellen

Dadada dada dadada... sjing sjig sjiiiing...I er alle sammen anholdt og skal med op i mit rumskib, skreg han ivrigt med sin bedste action-tegnefilm-stemme.
Han hoppede rundt, så min svigerinde sprang op af sofaen og bad ham dæmpe sig øjeblikkeligt.
- Hvad har du dog der, sagde min morfor og vendte sig fra lænestolen.
- Det er faster Julles lasersværd.
Jeg vendte mig hurtigt om mod Alfred og så ham stå med én af de dildoer, som Jessie havde sørget for at forsyne mig med. (Citat s. 77)

---

Julie er ikke den heldigste i verden. Faktisk er hun frygteligt klodset, og gang på gang udsætter hun sig selv for pinligheder, helt uden at gøre noget for det. Det handler blandt andet om den første menstruation, om dildoer midt i familiesammenkomsten og at have hele hånden oppe i en ko. Det lykkes også stakkels Julie at revne sine bukser på en vigtig date. Alligevel virker det som om at Lasse er interesseret i hende, og måske, måske kunne han være alt det hun nogensinde har ledt efter.

---

Jeg havde forventet at jeg ville kunne lide denne bog. Jeg elsker den slags bøger med en klodset hovedperson som kommer ud for lidt af hvert, og det skal siges at det gør stakkels Julie virkelig. Og jeg elskede det! Bogen er fantastisk og jeg læste den på nærmest ud i en køre, fordi jeg simpelthen ikke kunne stoppe med at læse, da jeg først var begyndt. Jeg elskede virkelig at læse om Julie og alle de pinlige ting som sker i hendes liv, men også om hendes selvsikre veninde, Jessie, som altid gør et forsøg på at få hende en lille smule ned med nakken. Udover at være klodset og pinlig, er Julie også en dagdrømmer, og det er ofte det som gør at hun kommer ud for mærkelige ting, og det synes jeg bare er så fedt. Hvem har ikke prøvet at forsvinde helt væk i en eller anden tanke? Det tror jeg de fleste kender til. Jeg tror også de fleste mennesker har oplevet et eller andet pinligt i løbet af deres liv, og det er bare så nemt at sætte sig i Julies sted. Hun er simpelthen bare så skøn!

Jeg er virkelig begejstret for denne bog, og selvom den måske ikke er en tyk klassiker fra oldtiden, så er den simpelthen så gennemført og bare rigtigt, rigtigt sjov! Den slags bog som vil være fantastisk at have med på stranden, en varm sommerdag. Læs den før din mor!